Welkom op De Trouwe Honden | Inloggen | Registreren Online | Gebruikers: 0 | Gasten: 224
Registratie: elluk nadeel hep zun voordeel?
maa. 22 december 2008 

Regelmatig kunnen jullie in columns en commentaren op deze site forse kritiek lezen op de registratiezucht die in Nederland ten aanzien van voetbalsupporters heerst. Vooral uitsupporters moeten met legitimatiebewijs, uitkaart en tal van formulieren hun persoonsgegevens laten vastleggen en controleren. En van dat standpunt stappen we niet af, de registratiewoede moet ingedamd worden. Maar zolang die heerst, en we vrezen dat dat nog wel even het geval zal zijn, zou het fijn als de trouwe uitsupporters die zich dit al jaren moeten laten welgevallen nu ook eens kunnen profiteren van die ongein.

Sinds de loting afgelopen vrijdag voor de derde ronde in de UEFA Cup (we schrijven het gewoon nog een keer op, omdat het zo lekker klinkt: de derde rond, de laatste 32!) staat heel Nijmegen op z’n kop. Op de internetfora zijn vele reacties en vragen te lezen van mensen die kennelijk nog nooit bij een uitwedstrijd zijn geweest (wat is een uitkaart, hoe kom ik daar aan?), maar nu mee willen naar Hamburg. En we vinden het prachtig. Persoonlijk hoopten we vooral op Hamburg omdat dan half Nijmegen zonder al te veel kosten en moeite mee zou kunnen voor een roodzwartgroene invasie van de Duitse havenstad. Het is prachtig als het uitvak in de voormalige AOL Arena met ongeveer 2.500 à 3000 NEC’ers bomvol zit. Maar natuurlijk wel onder voorwaarde dat alle trouwe uitsupporters er óók bij zijn.

Wat ons betreft is het heel simpel. NEC heeft van elke uitsupporter een overzicht waar hij wanneer is geweest. Als het bestaande aantal supporters met een uitkaart (dus vóór de loting) onder het aantal beschikbare kaarten blijft kun je de verkoop gewoon eerst openstellen voor iedereen die tot het moment van de loting afgelopen vrijdag al een uitkaart had. Waren er meer uitkaarten dan beschikbare kaarten in Hamburg dan wordt het wat ingewikkelder. In dat geval zou je eerst alle supporters die al een keer mee zijn gereisd naar een Europese uitwedstrijd voorrang kunnen verlenen (alsmede, maar dat is eigenlijk altijd al, de vaste bussen). In Zagreb, Boekarest en Moskou waren er telkens ongeveer 400 supporters uit Nijmegen aanwezig. Zelfs als dat elke keer een compleet andere groep is geweest, en dat is bij lange na niet het geval, kom je dus op 1.200 voorrangskaarten uit. Stel daarna de verkoop open voor bestaande uitkaarthouders. En laat daarna - als er nog plaatsen over zijn - alle nieuwe uitsupporters (welkom!) kaarten kopen volgens het principe ‘eerst komt, eerst maalt’. Daar kan toch niemand steekhoudend bezwaar tegen hebben? Want hoe zuur zou het zijn als je al jaren naar uitwedstrijden gaat of zelfs eerder dit jaar alle ongemakken van het Oostblok al voor lief hebt genomen om je club te volgen en je nu deze krent in de Noordduitse pap zou moeten missen?!


 
 Uw reactie:

U moet inloggen om een reactie te plaatsen.

 Reacties op dit bericht:

22-12-2008 12:58 door
Helemaal mee eens! Praise
22-12-2008 12:59 door
Spreekt natuurlijk voor zich. Jaren geleden toen NEC nog niet zoveel uitsupporters naar de verkeerde kant van de waal mee mocht meenemen had je een zoort zelfde situatie. Ga je met 1,5 bus naar Groningen om vervolgens de wedstrijd van het jaar te moeten missen.
Even voor de duidelijkheid. Ik ben beide uitwedstrijden niet geweest. Ik heb daar de financiele middelen ook niet voor. Maar degene die daar zijn geweest, hebben natuurlijk voorrang.
22-12-2008 13:04 door Bleum
Iedereen in bezit van uitkaart voor afgelopen vrijdag voorrang. Dat zijn er iets van 1500, daarna rest in verkoop, probleem opgelost. Eventueel zou je scc houders die een uitkaart bestellen nog voorrang kunnen geven. Maar door naar uitkaarten te kijken heb je in ieder geval ook alle supporters die mee naar europese uitwedstrijden zijn geweest, zowel met cc als scc.
22-12-2008 13:06 door
mee eens, was er alleen bij in Moskou, maar ik weet dat er genoeg jongens naar alle wedstrijden geweest zijn, die verdienen hun plekje in Hamburg zeker.
22-12-2008 13:29 door
Een beetje voorbarige paniek als je het mij vraagt. Weten we tenslotte al hoeveel kaarten er beschikbaar komen?? Als dit daadwerkelijk 3000 a 4000 kaarten zijn dan hoeft niemand in paniek te raken want dan is er voor iedereen een kaart. En ja ook ik (al ben ik dit seizoen niet via de combi naar uitwedstrijden geweest) ben er voorstander voor als uitkaarthouders voorrang krijgen op supporters die nu eenmalig een succesje willen meemaken. Daarbij wil ik wel aangeven dat iedereen die mee gaat naar Hamburg uitkaart of geen uitkaart NEC supporter is en wellicht dat mensen zo enthousiast raken dat ze in de competitie ook vaker naar uitwedstrijden zullen gaan. Ik zou zeggen, even geduld en wachten hoeveel kaarten er te koop zijn straks alvorens paniek te gaan creeren bij mensen.

Persoonlijk hoop ik dat NEC zich niet aan een uitkaart verplichitng gaat houden aangezien ze dan aan 800 kaarten genoeg hebben. Veel mensen zullen niet voor 1 wedstrijd een uitkaart willen aanschaffen en volgens mij moet iedereen er op toezien dat we met zoveel mogelijk man naar Hamburg gaan!!!!
22-12-2008 13:36 door
uitkaart hoeft niet (meer) aangeschafd te worden, is al een hele tijd gratis Big grin
22-12-2008 14:57 door
Klopt JD, maar voor een uitkaart moet je je persoonlijk melden op het stadion met pasfoto's enz. Ik woon bij voorbeeld in Hilversum en moet tijdens kantoortijden naar Nijmegen rijden om een uitkaart te kunnen bestellen. Wanneer dit via internet zou kunnen zou het voor een hoop mensen een stuk makkelijker worden. Daarnaast ga ik zelf nooit met de combi omdat ik niet van Hilversum in Nijmegen ga melden om vervolgens weer langs mijn huis te komen om een uitwedstrijd te zien. Vannuit mijn werk ben ik regelmatig in staat kaarten voor hoofdtribunes te verkrijgen waardoor ik op die manier nog wel eens een uitwedstrijd bezoek. Voor mij en vele anderen is een uitkaart dus een kaart we niks aan hebben.
22-12-2008 15:31 door Bleum
Hilversum FC er waren al 1200 mensen bij NAC vorig jaar die een uitkaart hadden, dus hoe jij bij die 800 komt weet ik niet. Het aantal uitkaarten zit ergens tussen 1500 en 2000. Die zullen dus wel gaan en neem van mij aan dat heel veel mensen de moeite nemen om hierbij aanwezig te zijn. Waarschijnlijk zijn er voor supporters zo'n 2300 kaarten en misschien gek, ik denk dat dat te weinig is. Ik hoop dat NEC haar best doet om meer kaarten te krijgen.
22-12-2008 15:33 door
Ben het met je eens dat het omslachtig en overbodig is, en naar mijn mening bereikt het zijn doel helemaal niet. Maar ik ben bijv. meegeweest naar Moskou, en zou het erg zonde vinden als (puur hypothetisch) het uitvak uitverkocht zou zijn met mensen die allemaal op het laatste moment hun uitkaart geregeld hebben, en toevallig eerder uit hun werk waren toen de kaartverkoop begon Confused al zou dat natuurlijk nooit gebeuren.
22-12-2008 15:39 door
Bleum, ik gooide zomaar een getal op tafel. Ik hoorde van een ajax supporter dat zij met 3500 man in het vak van Hamburg zaten dus er moeten volgens mij genoeg kaarten zijn!
Maar wat ik al zei...... ik vind ook dat de supporters die alle uitwedstrijden gaan of al europees uit zijn geweest voorrang zouden moeten hebben om de andere supporters.
22-12-2008 17:20 door
HELEMAAL MEE EENS!!! Zo had ik het ook in gedachten. Maar NEC zal het waarschijnlijk toch niet doen zo, want NEC heeft nog nooit iets voor haar uitsupporters gedaan. Ik ga al jaren naar NEC , uit en thuis, Zagreb en Moskou ben ik ook geweest en ben me nu al zenuwachtig aan het maken dat ik HSV-NEC in de kroeg moet kijken daar. Sad
22-12-2008 18:10 door
Ben ik even blij dat ik een uitkaart heb, dit lijkt me dan ook een prima oplossing. Ik ben de overige duels niet geweest omdat ik niet een paar dagen vrij kon krijgen maar nu heb ik vakantie dus ik ben van de partij!
22-12-2008 19:30 door
Valt inderdaad in de karnavalsweek
22-12-2008 19:53 door
eens! ik wil dit niet missen , en heb ook weinig zin om op het voorplein te gaan slapen
22-12-2008 21:55 door
ben zelf ook naar boekarest en zagreb geweest en bezoek meer dan regelmatig uitwedstrijden in de competitie en beker.. van de ene kant vind ik dit wel een juiste regel, maar van de andere kant zet ik er toch weer mijn vraagtekens bij.. dit blijft gewoon een lastige kwestie, idd zou het heel zuur zijn als je deze wedstrijd niet bij kan wonen omdat (hier en daar een supporter die uberhaupt nooit gaat) er supporters zijn die bijna nooit gaan, maar juist die supporters willen nu dan ook een keer gaan omdat de financiele middelen en vrije dagen er nu wel zijn in tegenstelling tot het oostblok.. maar voor mezelf zou dit hoe dan ook wel heel handig uitkomen
24-12-2008 15:08 door
Waar zou die drang naar registratie bij BVO's toch vandaan komen?
Dus als je tegen registratie bent, dan nu niet opeens een voordeeltje er van mee willen pikken! Principe is principe, toch?
Er zijn zelfs mensen die geen uitkaart hebben. Niet omdat ze NEC niet willen bezoeken bij uitwedstrijden, maar om dat ze niet vrijwillig als een geregistreerd stuk vee middels massatransport naar een soort gevangenis willen worden vervoerd.
28-12-2008 00:15 door
Leo, ik had het niet beter kunnen verwoorden, maar zonder uitkaart GEEN ,,HSV-UIT,,The finger Frusty Kotsen Huilend Angry Confused





"Emmen ooit NEC was? "
Top  |  Home  |  Contact  |  Copyright  |  NEC Nijmegen